Legenda gunung merapi dalam bahasa belanda - Mount Merapi wordt verondersteld om het paleis van de geesten. Panembahan
Senopati stichter van het Mataram koninkrijk naar de overwinning in de
oorlog tegen het koninkrijk met de hulp van de autoriteiten Pajang
Merapi. Merapi uitbarstte, het doden van Pajang troepen, de rest vluchtte holderdebolder in angst. Bewoners geloven dat de berg Merapi, naast bewoond door mensen wordt
ook bewoond door andere wezens noemden ze het land Alus of sterke drank.
Legenda gunung merapi dalam bahasa belanda
Bewoners in het gebied van Mount Merapi hebben vertrouwen over hun achtervolgd plaatsen of heilige. The
haunted plaats verondersteld om de plaatsen die bewaard zijn gebleven
door delicate wezens, waar het niet kan worden onderbroken en dat plaats
heeft magische krachten die moeten worden gerespecteerd. Bewoners
onthouding activiteiten met betrekking tot registratie uit te voeren,
grazen en pick-up of objecten die bestaan in het gebied te bewegen. In aanvulling op deze beperkingen zijn er ook beperkingen aan niet
praten vuile, plassen of poepen, want het zal leiden tot een gevoel van
beledigd geesten bevolken het gebied.
Plaatsen
van de meest spookt in de krater van de Merapi Mount Merapi is als
kastelen en paleizen centrum van Mount Merapi geesten. Onder
de top van de Mount Merapi is geen enkel gebied van rots en zand
genaamd "Market Bubrah" dat de gemeenschap wordt verondersteld een zeer
sober te zijn. "De markt Bubrah" wordt beschouwd als de samenleving als een grote
markt Kraton Merapi en het rotsblok bezaaide gebied werd beschouwd als
een winkel en een bureaustoel delicate wezens.
Een deel van het paleis spook zogenaamd spookt Merapi is de Mount Wutoh gebruikt als de hoofdingang van het paleis Merapi. Mount Wutoh bewaakt door geesten die "Nyai Gadung Melati" plicht om
berg omgevingen te beschermen in het gebied met inbegrip van planten en
dieren.
Naast een plaats die rechtstreeks verband houdt met het paleis Merapi, zijn er ook andere plaatsen overwogen achtervolgd. Het gebied rond het graf Sjech Djumadil Qubro een spookhuis plaats
omdat zijn graf is het graf van de voorouders van de bevolking en zij
moet worden geëerbiedigd.
Bovendien worden andere plaatsen zoals bossen, watervoorraden, ruïnes, rivieren en ravijnen ook beschouwd achtervolgd. Sommige
vermoedelijk achtervolgd bos dat is "Bossen Patuk Alap-alap", waar de
plaats wordt gebruikt voor het weiden van vee in handen van Keraton
Merapi, "Forest Gamelan en verbijsterd" en "Forest Pijen dadn Blumbang".
Turgo Hill, Plawangan, Ponds dochter, Muncar, Goa Japan, Bannerman bruid, Bebeng, White Ringin en Watu Gajah.
Sommige vormen van heilige dieren leven in de bossen rond Merapi Merapi is eigendom van een grootouder. Dieren in het bos, vooral de witte tijger die in de bossen Blumbang woont, nooit gevangen of gedood. Selanjautnya paarden die in de bossen Patuk Alap-Alap wonen, rond
Mount Wutoh, en tussen de berg Selokopo ngisor en Mount Elephant mungkur
wordt beschouwd / gebruikt door Keraton mensen Creatures Fine Merapi
als dier heuvels en slepen treinen.
Op
het hoogtepunt van de Merapi is er een paleis dat vergelijkbaar is met
het paleis van Mataram, dus hier is de organisatie zelf die hiërarchie
van de staat regelt met alle attributen en activiteiten. Kraton Merapi, volgens de plaatselijke geloof wordt geregeerd door de broers Rama professor en hoogleraar Permadi.
Evenals
de overheid als staatshoofd (de professor en de professor Rama Permadi)
Afgevaardigde van de bevoegdheden aan de Kyai Sapu Jagad
verantwoordelijk is voor het beheer van de natuurlijke staat van de
Merapi. Vervolgens is er ook Nyai Gadung Melati, dit cijfer verantwoordelijk voor het onderhouden groen planten Merapi. Er Kartadimeja last van veeteelt als een opdracht van het paleis en geesten. Hij
is de meest bekende figuren en worden bevorderd bevolking want vaak
vertellen wanneer Merapi zal uitbarsten en wat te doen mensen te
evacueren. De volgende figuur Kyai Petruk staat bekend als een van de soldaten Merapi.
Zodra
de omvang van de diensten die werden gegeven door de leiders van de
inwoners van de Merapi, dan als een uiting van hun liefde en
dankbaarheid richting Mount Merapi gemeenschappen over Mount Merapi
geven een eerbetoon in de vorm van religieuze rituelen. Al
een Javaanse religieuze traditie is om verlossing of wilujengan te
houden, door het uitvoeren van religieuze ceremonies en heilige
handeling.
Mataram paleis relaties en Merapi
Eens,
kort na docking op het strand Parang Kusumo, Panembahan Senopati
gegeven een teken van liefde door Nyai Rara Kidul worden endhog
universum (eieren). In dat zelfde plaats, eens te meer de ernst en loyaliteit getest. En nog een ding dat moet worden bedacht, dit onmiddellijk endhog eten,
zei Nyai rara kidul "geadviseerd voordat ze verdwijnen uit het zicht en
terug keasalnya.
Laat u verrassen Panembahan Senopati gemaakt. Maar zonder waarschuwing. Het bleek dat op weg naar huis werd hij gespot door sunan Kalijogo die al in het geheim dit incident te observeren. Op
advies van de stichter van Sunan klijogo Mataram dynastie ook dan
geadviseerd om te ontmoedigen eating ei geven van de koningin van de
zuidkust, maar het is alleen als een louter middel. Omdat ei, vermoedelijk alleen voor de penembahan mejebak.
Blijkbaar het universum ogenblikken na het ei per ongeluk wordt
ingeslikt door Ki Juru Park, hovelingen loyaal paleis, menndadak omgezet
in een reus.
Getuige deze scène is niet speelt masgul hart van de penembahan. Hij dacht, is er waarheid aan de Kalijogo sunan prognose. Wat als hij zijn eieren eten eerder "
Reeds als geschetst, mijn bevel, houden de piek van Merapi op elk gewenst moment. Red
mijn mensen uit Merapi amok voor altijd, "het decreet Penembahan
Senopati het park tolk die omgebouwd is tot een reus, ambtenaren
lelembut op de berg Merapi. Hier is hovelingen die uiteindelijk bekend als Kyai Sapu Jagad, de keeper van de Merapi.
Labuhan Merapi
Om de service en het offer te herdenken, het paleis van Yogyakarta en
Surakarta verzocht om vernietiging van een deel van zijn producten in de
vorm van objecten van het aanbod te worden aan hem gewijd.
Sindsdien is de ceremonie van Labuhan Merapi altijd gevierd door de
lokale gemeenschap en het Sultanaat van Yogyakarta en Surakarta
generaties, zonder afbreuk te doen aan de heilige opdracht.
In
Yogyakarta objecten te trimmen haven bestaat uit 8 stuks, waaronder:
Sinjang cangkring, semekan gadhung jasmijn, bango semekan afgewezen,
peningset yudharaga, en zoom Poleng. Alle
voorwerpen werden geparadeerd uit het paleis en overhandigd Sleman
Regent, hoofd Cangdringan, en vervolgens werden overgelaten aan
huismeester Merapi Mas Ngabehi Suraksohargi (Mbah Maridjan) voor later
op labuh.Di Java Selo elk nieuw jaar 1 Suro ceremonie gehouden Aalmoes
Mount, in de vorm van resultaten aarde
in de vorm van groenten, sego berg, en het principe van buffelkop dan
rechts op de vooravond van de suro om 00: 00WIB gebracht naar de top van
Merapi's krater dreef (van verschillende bronnen).
Tidak ada komentar:
Posting Komentar